preloader


  

Starosta a místostarosta obce

Ing. Jiří Carbol

Kancelář: č. 14
E-mail: starosta@dobra.cz
Tel.: +420 558 412 300
Mobil: +420 734 612 398

Mgr. Milan Stypka

Kancelář: č. 14
E-mail: mistostarosta@dobra.cz
Tel.: +420 558 412 301
Mobil: +420 734 611 216

Rozdělení kompetencí starosta / místostarosta

Starosta

Řídí se ustanoveními § 103 - 108 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění.
Starosta zastupuje obec navenek. Je volen do funkce zastupitelstvem obce z řad svých členů.
  • odpovídá za včasné objednání přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok ( §42),
  • plní úkoly zaměstnavatele podle zvláštních předpisů, uzavírá a ukončuje pracovní poměr se zaměstnanci obce a stanoví jim plat podle zvláštních předpisů, pokud není v obci tajemník obecního úřadu; vedoucí odboru jmenuje, odvolává a stanoví jim plat, jen není-li zřízena rada obce,
  • může po projednání s okresním úřadem svěřit komisi výkon přenesené působnosti v určitých věcech,
  • může požadovat po Policii České republiky spolupráci při zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku,
  • odpovídá za informování veřejnosti o činnosti obce dle zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
  • zabezpečuje výkon přenesené působnosti v obcích, kde není tajemník obecního úřadu,
  • plní další úkoly stanovené tímto zákonem a zvláštními zákony.

Starosta svolává a zpravidla řídí zasedání zastupitelstva obce a rady obce. Starostu zastupuje místostarosta, ten jedná a rozhoduje ve všech věcech, které jsou svěřeny starostovi.

Odpovídá za:
  • včasné objednání auditu (přezkoumání) hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok informování veřejnosti o činnosti obce
  • výkon přenesené působnosti
  • zastupování obce navenek s fyzickými a právnickými osobami, podnikateli, politickými stranami, hnutími  a organizacemi
  • sestavení a plnění rozpočtu
  • organizaci voleb

Oblasti: 
  • integrovaný záchranný systém
  • požární prevence, sbor dobrovolných hasičů
  • civilní obrana a ochrana
  • veřejný pořádek
  • školství (ZŠ, MŠ, školní kuchyně a školní jídelna)
  • rozvoj obce, investice, výstavba
  • územní plánování
  • projekty a projektová dokumentace
  • výběrová řízení
  • kontrola výstavby
  • hospodaření s majetkem obce – nájemní smlouvy, věcná břemena, výpůjčky – vždy po projednání v RO nebo ZO
  • svolávání a vedení zasedání zastupitelstva a rady obce

Rozhoduje o:
  • záležitostech samostatné působnosti obce, svěřených mu RO
  • spolupodepisuje s místostarostou interní směrnice
  • svěření výkonu přenesené působnosti komisi, v určitých věcech, po projed. s řed. MSK
  • vyžádání spolupráce PČR při zabezpečení veřejného pořádku
 
Plní úkoly:
  • stanovené zákonem o obcích a dalšími zákony
  • statutárního orgánu zaměstnavatele
  • podepisuje pracovní smlouvy a výpovědí či dohody o ukončení pracovního poměru
  • podepisuje platové výměry zaměstnanců
  • podepisuje interní předpisy obecního úřadu
  • řídí pracovní činnost pracovníků veřejně prospěšných prací

Místostarosta

Odpovídá za:
  • zastupování starosty v době jeho nepřítomnosti nebo nevykonávání funkce

Oblasti:
  • kultura, tělovýchova a sport
  • sociální a zdravotní
  •  bytový fond
  • hospodaření s odpady (komplexně)
  • komunikace
  • doprava a dopravní značení
  • pořádek veřejných prostranství
  • veřejné osvětlení
  • vodní hospodářství a kanalizace
  • zemědělství a lesní hospodářství
  • volně se pohybující zvířata
 
Spolupracuje při:
  • přípravě jednání ZO a RO
  • spolupodepisování interních předpisů obecního úřadu
  • hospodaření s majetkem obce
  • zajišťování veřejného pořádku
  • zajišťování rozvoje obce, investicích a výstavbě
  • organizaci slavnostních a jiných akcí
  

OBECNÍ ÚŘAD:
DOBRÁ č.p. 230, 739 51 Dobrá

TELEFON:
+420 558 641 491, +420 558 641 202

E-MAIL:
oudobra@dobra.cz

ÚŘEDNÍ HODINY:
pondělí, středa 8:00-12:00, 12:30-17:00

Starší verze webu:
old.dobra.cz

 

Počasí v regionu


 
  © 2011-2022 Obec Dobrá   |   realizace nextWEB 

 





Obecní informace
ve vašem telefonu

Home  
Archiv