Změna ordinační doby DS Dobrá MUDr.Kučerová Iva
30.1. čtvrtek 7.30-10.00h
10.2. Pondělí 7.30-10.30h
11.2. Úterý v ordinaci jen sestra
12.2. Středa 12.30-15.30h
13.2.Čtvrtek v ordinaci jen sestra
14.2.Pátek 7.30-10.30h
17.2. pondělí 7.30-10.30h
18.2. úterý NEORDINUJE SE
19.2. středa 12.30-15.30h
20.2. čtvrtek NEORDINUJE SE
21.2. pátek 7.30-10.30h
Informace k místním poplatkům pro rok 2025
______________________________________________________
I. Místní poplatek ze psů
Obecně závazná vyhláška obce Dobrá o místním poplatku ze psů č. 2/2023, ze dne 11.12.2023.
Poplatek ze psů – sazba poplatku činí ročně 200 Kč. Za každého dalšího psa se sazba
zvyšuje o 50 % sazby - tzn.za každého dalšího psa téhož majitele 300,- Kč
Poplatek ze psů se platí ze psů starších 3 měsíců.
Poplatek je možno uhradit během ledna, února až do konce března 2025.
Platbu možno provést hotově do pokladny OÚ Dobrá, dveře č.17
nebo
převodem na účet číslo: 168 197 5309/0800, VS: 1341 + čp.
POPLATEK JE SPLATNÝ DO 31.03.2025
Ohlašovací povinnost vzniku a zániku poplatkové povinnosti majitelů psů
Držitel psa je povinen ohlásit správci poplatku vznik své poplatkové povinnosti do 30 dnů ode dne, kdy se pes stal starším tří měsíců, nebo ode dne, kdy nabyl psa staršího tří měsíců.
Ve lhůtě 30 dnů je povinen ohlásit také zánik své poplatkové povinnosti (např. úhyn psa, jeho ztrátu, darování nebo prodej).
Formuláře k přihlášení psa a změnu - odhlášení psa na webových stránkách obce najdete v záložce - Místní poplatky.
_______________________________________________________
II. Místní poplatek za obecní systém odpadového hospodářství
Obecně závazná vyhláška o místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství č. 1/2023, ze dne 11.12.2023
Poplatek za odpady pro fyzickou osobu přihlášenou v obci – sazba poplatku je 650,- Kč.
Děti od 11 - 15 let včetně – ve výši 50 % sazby.
Osvobozeni od poplatku jsou: - děti do věku 10 let včetně
- občané obce Dobrá starší 80 let včetně.
Poplatek za odpady z vlastnictví nemovité věci zahrnující byt, rodinný dům nebo stavbu pro rodinnou rekreaci, ve které není přihlášena žádná fyzická osoba a která je umístěna na území obce činí 650,- Kč.
Formuláře k přihlášení k poplatku za odpady naleznete na webových stránkách obce v záložce – Místní poplatky.
Poplatek je možno uhradit během ledna, února, …až do konce září 2025.
Platbu možno provést hotově do pokladny OÚ Dobrá, dveře č.17
nebo
převodem na účet číslo: 168 197 5309/0800, VS: 1337 + čp.
- do poznámky uvádějte za koho odpady platíte – vypište jednotlivé osoby.
POPLATEK JE SPLATNÝ DO 30.09.2025
Informace k osvobození a úlevám od poplatku za odpady
Co je nutno udělat?
Podat písemnou žádost a doložit příslušné dokumenty.
Do kdy musím podat písemnou žádost a doložit příslušné dokumenty?
Do 30 dnů od skutečnosti zakládající nárok na osvobození a úlevu.
Kde vezmu žádost?
Žádost si můžete vyzvednout na Obecním úřadě Dobrá, kancelář č. 17, nebo v záložce – Místní poplatky.
Kdo písemnou žádost nepodává
1. zákonní zástupci dětí do věku 10 let včetně
2. zákonní zástupci dětí od 11-15 let včetně
3. občané obce Dobrá starší 80 let včetně
4. vlastník stavby určené k individuální rekreaci nebo vlastník rodinného domu,
ve kterém není hlášena k trvalému pobytu žádná fyzická osoba, a to v případě,
že vlastník nebo alespoň jeden ze spoluvlastníků má v obci trvalý pobyt.
Kdo písemnou žádost podává do 30 dnů, pokud chce uplatnit úlevu nebo osvobození
1. studenti, kteří studují a jsou ubytování mimo své trvalé bydliště, alespoň 6 měsíců v roce,
maximálně do věku 26 let.
2. všichni ostatní, kteří spadají do skupin v této Obecně závazné vyhlášce čl. 6 Osvobo-
zení a úlevy(vyjímaje těch, kteří jsou uvedeni v odstavci – Kdo písemnou žádost nepodává)
3. poplatníci, kteří jsou přihlášeni v obci a kteří jsou poplatníky poplatku za odkládání komu-
nálního odpadu z nemovité věci v jiné obci a mají v této jiné obci bydliště.
Žádost o poskytnutí osvobození či úlevy si můžete vyzvednout na Obecním úřadě Dobrá, kancelář č. 17, kde Vám budou i zodpovězeny dotazy, jak si úlevu, či osvobození vyřídit, a hlavně kdy, což je nejdůležitější.
Také jsou tyto žádosti na webových stránkách obce v záložce Místní poplatky.
________________________________________________________________
III. Místní poplatek ze vstupného
Obecně závazná vyhláška obce Dobrá o místním poplatku ze vstupného
č. 3/2023, ze dne 11.12.2023
Poplatek ze vstupného – sazba poplatku činí 20 % z vybraného vstupného na:
kulturní akci, sportovní akci, prodejní nebo reklamní akci.
Poplatník (fyzická nebo právnická osoba), která akci pořádá je povinna nejpozději 5. dnů před konáním akce ohlásit (vyplnit formulář) správci poplatku (dveře č.17) druh akce, datum a hodinu jejího konání, výši vstupného.
POPLATEK JE SPLATNÝ DO 15 DNŮ ode dne skončení akce
Formuláře k ohlášení akce naleznete na webových stránkách obce v záložce – Místní poplatky.
___________________________________________________________________________
IV. Místní poplatek za užívání veřejného prostranství
Obecně závazná vyhláška obce Dobrá o místním poplatku za užívání veřejného prostranství č. 4/2023, ze dne 11.12.2023
Poplatek za užívání veřejného prostranství
- se platí za zvláštní užívání veřejného prostranství, kterým se rozumí provádění výkopových prací, umístění dočasných staveb a zařízení sloužících pro poskytování prodeje a služeb, pro umístění staveních nebo reklamních zařízení, zařízení cirkusů, lunaparků a jiných
obdobných atrakcí, umístění skládek, vyhrazení trvalého parkovacího místa a užívání tohoto
prostranství pro kulturní, sportovní a reklamní akce nebo potřeby tvorby filmových a televizních děl.
Poplatník místního poplatku (fyzická nebo právnická osoba), která užívá veřejné prostranství způsobem výše uvedeným. V případě vzniku platební povinnosti v důsledku realizace stavebních prací je poplatníkem vždy investor.
Ohlášení provede poplatník (vyplní formulář) správci poplatku (dveře č.17) nejpozději 5 dní před zahájením užívání veřejného prostranství – není-li to možné, je povinen podat nejpozději v den zahájení užívání veřejného prostranství.
Poplatek se platí od prvého dne užívání veřejného prostranství, až do dne, kdy toto užívání skončilo.
Výši tohoto poplatku určuje čl. 5 Obecně závazné vyhlášky o místním poplatku za užívání veřejného prostranství.
Místa veřejného prostranství jsou uvedená v Příloze č. 1, která je nedílnou součástí této vyhlášky.
___________________________________________________________________________
Obecní úřad Dobrá bude z technických důvodů ve čtvrtek 9.1.2025 uzavřen.
Děkujeme za pochopení.
Změna ordinační doby DS Dobrá MUDr.Kučerová Iva
17.12. Úterý NEORDINUJE SE
23.12. Pondělí 7.30-11.00hod
31.12. Úterý 7.30-10.30hod
2.1.2025 Čtvrtek NEORDINUJE SE
Ordinace MUDr. Moravce bude uzavřena od 23.12.2024 do 1.1.2025 z důvodu čerpání dovolené.
V akutních případech zastupuje MUDr. Petr Karpeta na Lučině. tel.: 558 689 115
SDĚLENÍ PRO OBČANY
Z důvodu rekonstrukce interiéru obecního úřadu budou po dobu stavebních prací upraveny provozní hodiny úřadu.
Obecní i stavební úřad bude uzavřen každý pátek od 6.12.2024 do 31.1.2025 včetně.
Dále bude uzavřen ve čtvrtek 5.12. a 12.12.2024, v pondělí 23.12.2024 a v úterý 31.12.2024.
Během vánočních svátků bude úřad pro občany otevřen pouze 30.12.2024.
Ostatní provozovny v budově obecního úřadu nebudou rekonstrukcí dotčeny.
Děkujeme občanům za pochopení a vstřícnost.
Vedení obce
Vítězství v poměru 5 : 3 nad družstvem Jezdci Jundrov Brno vybojovali doberští šachisté premiérové vítězství v 1. lize.
Zkušenější domácí šachisté z Jundrova byli před utkáním 3. kola mírným favoritem, avšak naši šachisté příkladně bojovali a soupeře po celé utkání nepustili do vedení a zaslouženě zvítězili. Odměnou je jim pěkné 6. místo v průběžné tabulce.
V našem družstvu se z výhry radovali Matyáš Marek, Natálie Kaňáková a Miroslav Slanina, remízou k výhře přispěli Dominik Kula, Marek Fizer, Tomáš Filip a Pavel Keprt.
Zveřejňuje
Záměr prodeje movitého majetku nákladní automobil Citroën Berlingo
Technický popis vozidla: |
|
Druh vozidla: |
nákladní automobil, furgon |
Tovární značka: |
Citroën |
Označení: |
Berlingo |
Palivo: |
BA (benzín) |
Zdvih. Objem: |
1 598 cm3 |
Výkon: |
72,0 kW |
Barva: |
Bílá |
Počet míst k sezení: |
3 |
Pneu: |
195/65 R 15 |
Datum uvedení do provozu: 24.7.2014
Stav tachometru: 162 000 km
STK platná do: 06/2026
Výbava vozidla:
Manuální klimatizace, manuální převodovka, tažné zařízení pevné koule, na autě obuty celoroční pneumatiky, druhá zimní sada kol (plechových),sedadlo spolujezdce sklopné do podlahy, dělící přepážka drát/plech, zadní dveře dělené otevíratelné do stran (180°), boční posuvné dveře nákladového prostoru vpravo
Minimální nabídková cena: 51 000 Kč (stanovena znaleckým posudkem 27.9.2024)
Prohlídka vozidla možná po tel. domluvě na adrese: Obecní úřad Dobrá, Dobrá 230 Kontaktní osoba: Pavel Peterek, 733 745 008, peterek@dobra.cz Prodej bude uskutečněn výběrem nejvyšší cenové nabídky.
Nabídky podávejte písemně v zalepené obálce označené názvem „Prodej nákladního automobilu zn. Citroën – NEOTEVÍRAT“ na adresu Obecní úřad Dobrá, Dobrá 230, 739 51 Dobrá, nebo doručte osobně na podatelnu OÚ Dobrá.
Lhůta pro podání nabídky je do 13.12.2024 do 12:00.
Obec Dobrá si vyhrazuje právo změnit či doplnit tento záměr, popř. od něj odstoupit (bez udání důvodu).
Ing. Jiří Carbol
Starosta obce Dobrá
Název projektu: Virtuální realita ve výuce na ZŠ Dobrá
Registrační číslo projektu: CZ.06.04.01/00/22_037/0003083
Rozpočet projektu: 4 318 221,20 Kč
Financování projektu: příspěvek Evropské unie 85 %, státní rozpočet 5 %, vlastní zdroje 10 %
Realizace projektu: rok 2024
Předmětem projektu je vybudování Polyfunkční učebny s podporou virtuální reality a robotiky s kapacitou 30 žáků na Základní škole Dobrá, příspěvková organizace. Učebna umožní přiblížit virtuální realitu nejen žákům, ale také učitelům a zejména dojde ke zpestření výuky a držení kroku s moderní výukou.
Hlavním cílem projektu je zkvalitnění vzdělávací infrastruktury na Základní škole Dobrá, příspěvková organizace v oblasti základního vzdělávání (v přírodních vědách, polytechnice a v práci s digitálními technologiemi), včetně zvýšení její dostupnosti.
Sdělení vedení obce
V obci Dobrá se objevily NEPRAVDIVÉ letáčky ohledně pošty v Dobré. Nezakládají se na pravdě. Do dnešního dne nebylo vydáno žádné rozhodnutí o tom, že by pobočka České pošty v Dobré měla být zrušena. Česká pošta vylepení plakátků řeší s Policií České republiky.
Občan, který nepravdivou informaci roznesl po naší obci, neměl odvahu se podepsat. Anonym tohoto formátu nejsme povinni řešit. Přesto chceme ubezpečit naše občany, že naše pobočka dále pracuje dle svých provozních hodin, jak jsme zvyklí a nic na tom nemění ani vylepení útočného a pomlouvačného „pamfletu“.
Pracovnice pobočky české pošty v Dobré jsou velice vstřícné, ochotné a profesionálně schopné vyřešit jakýkoliv problém našich občanů. Výsledky kontrol, které jejich zaměstnavatel nepravidelně a neohlášeně provádí, byly vždy uzavřeny vynikajícím hodnocením, nebylo shledáno žádné pochybení. Na naši pobočku nebyla podána žádná stížnost.
Dle sdělení nadřízeného orgánu naší pobočky ubezpečujeme občany, že pobočka České pošty v Dobré je tady stále pro Vás.